Previous slide
Next slide

Wszystkie przedmioty wysyłane są w ciągu 48h od zaksięgowania pieniędzy na koncie.

Wyjątkiem jest przedsprzedaż – czas wysyłki podany jest w aukcji.

Zgodnie z ustawą konsumencką klient ma prawo do zwrotu produktu zakupionego na odległość w ciągu 14 dni od otrzymania.

Zwracany produkt powinien być w stanie nienaruszonym zapakowanym w oryginalne opakowanie bez śladów użytkowania wraz z dowodem zakupu (paragon lub faktura). W innym przypadku reklamacje nie będą uwzględniane. Zwroty są przyjmowane tylko i wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze sprzedającym.

Adres odesłania:
NUMIS-MATICA
Dariusz Włosek
Ul. Zielona 12a
21-100 Lubartów

Należy zwrócić produkt kompletny, z wypełnionym Formularzem Zwrotu Towaru, oryginałem paragonu lub faktury. Kupujący odsyła produkt na własny koszt.

Zwrot zapłaconej ceny towaru nastąpi zgodnie z przepisami ustawy konsumenckiej z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.

Proszę pamiętać że zgodnie z ustawą konsumencką:
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy – tak więc aby uzyskać pełną kwotę za produkt najlepiej aby był odesłany w stanie nadającym się do dalszej odsprzedaży, widoczne ślady użytkowania lub jakiekolwiek braki zmniejszają jej wartość. Sprzedaż na odległość ma zapewnić klientowi takie samo zapoznanie się z produktem jakie możliwe jest w sklepie stacjonarnym.

Zgodnie z Ustawą Konsumencką jak również interpretacją UOKiK zwracany produkt nie może być używany.

Prawo odstąpienia od umowy:
W ciągu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy lub – w przypadku usług – zawarcia umowy, Kupujący (konsument) może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
Aby odstąpić od umowy zawartej na odległość należy złożyć Sprzedającemu stosowne oświadczenie woli, pisząc na adres e-mail: [numismatica.pl@gmail.com] lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, podanego poniżej. Przesyłkę należy nadać na adres ul. Zielona 12a, 21-100 Lubartów. Kupujący może ubiegać się o zwrot należności tylko w przypadku odesłania towaru w stanie nienaruszonym wraz z dowodem zakupu.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy):
[adres sprzedającego]
Ja [imię, nazwisko kupującego] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: [nazwy kupionych przedmiotów], numery oferty [numery] .
Data zawarcia umowy to [data], data odbioru przedmiotów [data] .
Imię i nazwisko: [imię i nazwisko kupującego]
Login: [login kupującego]
Adres: [adres kupującego]
Data: [data odstąpienia od umowy]
Podpis: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej] 

Koszt zwrotu rzeczy
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający nie ponosi kosztów zwrotu towaru.  Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu (konsumentowi) w odniesieniu do umów: 

oświadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą  konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; 

w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi  przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy; 

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia; 

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 

w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 

w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma
kontroli; 

w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; 

w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu; 

o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej; 

o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi; 

o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy. 

Obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad
Umieść oświadczenie, że zobowiązujesz się dostarczyć rzecz bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży. 

Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz dostęp do tych procedur
Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w [miasto]. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce Rozstrzyganie sporów konsumenckich.

Interpretacja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta
Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.